Naprawa EGR na Śląsku

EGR (Exhaust Gas Recirculation) to układ recyrkulacji spalin. Ten element ma z powrotem kierować część spalin do silnika. Działanie takie sprawia, że najbardziej szkodliwe substancje chemiczne, zostają cofnięte i lepiej „dopalone”, jest to ekologiczne, dobre dla środowiska naturalnego. Jeśli system działa sprawnie to w żaden sposób nie wpływa na moc silnika.

 

Najczęstszą przyczyną pojawiania się awarii w tym podzespole jest nadmiar nagromadzonej sadzy oraz cząstek stałych. W nowoczesnych układach EGR może także dojść do uszkodzenia układów, które sterują pracą zaworu EGR. Nadmierne zanieczyszczenie zaworu ma negatywny wpływ na pracę elementów sterujących i może doprowadzić do ich przeciążenia i awarii.

 

Uszkodzenie EGR

Najczęstsze objawy uszkodzonego EGR:

  • problemy z zapaleniem
  • niestabilna praca silnika
  • ograniczona moc i osiągi samochodu
  • sygnalizacja kontrolki Check Engine
  • nadmierne zużycie paliwa

Może dojść do zatrzymania się EGR zarówno w pozycji otwartej jak i zamkniętej. W tej pierwszej z pewnością szybko zauważymy wyraźne zmiany w działaniu silnika. Widoczny będzie spadek mocy w niektórych momentach obrotowych, a w przypadku diesli widoczna będzie czarna chmura wydobywająca się z wydechu. Pozycja zamknięta sprawi, że zauważymy na desce rozdzielczej zapaloną kontrolkę świadczącą o awarii podzespołu silnika. Zdiagnozować problem można również na podstawie składu spalin na niedogrzanym silniku.

Wymiana EGR

W przypadku silników diesla zdarza się, że awarie pojawiają się już po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów, w sytuacji gdy auto służy do jazdy miejskiej. Dłuższe trasy prowadzą do samooczyszczania się zaworu. Z kolei w silnikach benzynowych, awarie takie stwierdzane są niemal wyłącznie w autach miejskich, po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów. Jednorazowe pojawienie się usterki sprawia, że będzie ona pojawiać się cyklicznie po przejechaniu 60-100 tysięcy kilometrów. Naprawa EGR polega na jego dokładnym wyczyszczeniu. Im precyzyjniej zostanie wykonane tym dłużej zawór będzie nam służył. Ostatecznością jest jego wymiana.

Mechanika samochodowa

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności