Diagnostyka oscyloskopem - Zabrze

Diagnostyka czujników analogowych jak i cyfrowych silnika oscyloskopem - Zabrze
Podczas diagnostyki podzespołów samochodowych, jednym z niezbędnych urządzeń jest oscyloskop. W naszym wypadku pięcio-kanałowy. Służy on m.in. do analizy stanu silnika poprzez jednoczesne "podsłuchanie" pracy do pięciu elementów które wpływają na jego pracę. Umożliwia to specjaliście określenie, czy wysyłany przez podzespół sygnał jest prawidłowy, czy też trzeba poświęcić mu więcej uwagi.

 

W wielu serwisach nie wykorzystuje się oscyloskopu, co najczęściej jest efektem braku wiedzy lub niedopuszczalnych oszczędności. Jest to konieczność, a obecność tego sprzętu w warsztacie jest oznaką profesjonalizmu.

Analiza przebiegów – niezbędne doświadczenie

Nowoczesne oscyloskopy wskazują jakie wartości przyjmują amplituda i częstotliwość wykresu. Teoretycznie wystarczy zatem porównać, czy przebieg danego elementu generowany przez silnik jest identyczny ze wzorcowym. Tak pobieżna analiza może być jednak myląca. Niewielkie odchyły od normy nie muszą oznaczać awarii. Fachowiec posiadając wiedzę na temat danego silnika, potrafi określić, czy problem faktycznie występuje.

 

Ponadto, tylko specjalista, po wykonaniu diagnostyki, potrafi określić, w czym konkretnie tkwi problem. Laik może wykryć nieprawidłowość, jednak nie będzie wiedział, na czym ona polega i z czym się wiążę.

Zadania specjalisty

Kiedy diagnostyka oscyloskopem zostanie już wykonana, mechanik powinien przystąpić do jednej z dwóch czynności:

  1. Kiedy wszystko jest dobrze, zadaniem fachowca jest zapisanie przebiegu, co przyda się do przyszłych porównań.
  2. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, serwis powinien zaoferować klientowi wykonanie niezbędnych napraw elektrycznych, mechanicznych, a w szczególnych przypadkach - wymianę silnika.