Diagnostyka silnika oscyloskopem

 

Podczas diagnostyki podzespołów samochodowych, jednym z niezbędnych urządzeń jest oscyloskop. Służy on m.in. do analizy pracy silnika. Umożliwia specjaliście określenie, czy wysyłany przez podzespół sygnał jest prawidłowy.

 

W wielu serwisach nie wykorzystuje się oscyloskopu, co najczęściej jest efektem braku wiedzy lub niedopuszczalnych oszczędności. Diagnostyka silnika oscyloskopem to konieczność, a obecność tego sprzętu w warsztacie jest oznaką profesjonalizmu.

 

Diagnostyka silnika oscyloskopem – niezbędne doświadczenie

Nowoczesne oscyloskopy wskazują jakie wartości powinny przyjmować amplituda i częstotliwość wykresu. Teoretycznie wystarczy zatem porównać, czy wykres generowany przez silnik jest identyczny ze wzorcowym. Tak pobieżna analiza może być jednak myląca. Niewielkie odchyły od normy nie muszą oznaczać awarii. Fachowiec posiadając wiedzę na temat danego silnika, potrafi określić, czy problem faktycznie występuje.

 

Ponadto, tylko specjalista, po wykonaniu diagnostyki silnika oscyloskopem, potrafi określić, w czym konkretnie tkwi problem. Laik może wykryć nieprawidłowość, jednak nie będzie wiedział, na czym ona polega.

 

Zadania specjalisty

Kiedy diagnostyka silnika oscyloskopem zostanie już wykonana, mechanik powinien przystąpić do jednej z dwóch czynności:

  1. Kiedy wszystko jest dobrze, zadaniem fachowca jest zapisanie wykresu, co przyda się do przyszłych porównań.
  2. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, serwis powinien zaoferować klientowi wykonanie niezbędnych napraw lub wymianę silnika.

 

Mechanika samochodowa

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności